Friday, March 9, 2012

Luuüdi siirdamine HIV'i resistentsetest HIV positiivsetele ja HIV retseptorvalkude rikkumisest


(tegelesin hiljuti matemaatika õppimisega ja sain selle 8 päeva sees endale sürreaalselt kiiresti arusaadavaks palju uusi asju, mis olid varem aastaid liiga keerulisena tundunud. Nagu teistesgi valdkondades peab lihtsalt sõnavara kiiresti täiendama, et kiiresti asjast aru saada.

HIV-1 vajab T-rakku sisenemiseks lisaks CD4'le raku pinnal veel CCR5 või CXCR4 retseptori olemasolu. CCR5 ja CXCR4 on tavaliselt retseptoriks kemokiinidele, mis reguleerivad valgeliblede liikuvust. Kui inimene on homosügootne ccr5Δ32 (32 aluspaari on geenist puudu) geenivariandi suhtes, siis ei tooda tema rakud CCR5'te ning sellised inimesed ei nakatu R-5 (CCR5-tropic) tüüpi HIV'ga ning heterosügootidel, kes toodavad tavalist CCR5 valku veidi väiksemates kogustes, kalduvad HIV nakkuse saamise järel suhteliselt kauem elama. Kui HIV variant suudab rakku sisenemiseks kasutada CXCR4 valku, siis ccr5Δ32 ei aita nakkuse vastu.
Autorid tegid "tsink sõrmedega" nukleaasid (DNA'd kindlatest kohtadest lagundavad valgud), mis takistasid cxcr4 geeni väljendumist selle lõikamisega ja vigase kaksikahela moodustamisega. Need nukleaasid viidi inimesest pärit T-rakkudesse ja selle tagajärjel paistis, et õnnestus blokeerida ka CXCR4 retseptorit kasutava HIV tüve (X-4 tropic) sisenemine rakku. Kui CCR5 ja CXCR4 tootmised olid mõlemad korraga blokeeritud, siis paistis nendel rakkudel resistentsus kõigi nende poolt testitud HIV-1 tüvede suhtes.
CXCR4 rikkumine hiirtel kaitses neid mingil määral X-4 tüvede eest kuid kaitse vähenes aja jooksul kuna lisandusid mutantsed R-5 HIV tüved.

Kui tsink-sõrmedega nukleaasid (ZFN) lõikavad DNA, siis rakk üritab seda parandada kuid tihti tekib parandamisel vigu, mis tekitavad mutatsioone kuni selleni, et geen ei kõlba töökorras valgu tegemiseks. Autorid kasutasid täpsemalt FOK1 nukleaasi, mis tunneb ära 24 aluspaarise lõigu ja lõikab selle keskelt pooleks jättes mõlemasse otsa üheahelalise DNA jupi. NHEJ (non-homologous end joining) tähistab vigast parandamist.
Autorid ei leidnud ZFN'de lisamise järel suuri muutusi söötmel toimunud rakkude juurdekasvus võrreldes ZFN mittesaanud rakkudega kui rakke poldud veel nakatatud kuid nakatumise järel tekkisid erinevused.
Autorite katsetulemused söötmel elavate inimeste T-rakkudega. NTD olid muutmata rakud. ZFN tähistas vastava nukleaasi kasutamist. Mõõdeti elusrakkude arvu miljonites. Enamasti põhjustas HIV nakkus mõne päevaga suuremat rakkude suremist kuigi CXCR4 vastased nukleaasidega püsis kasv hea ning sellised rakud kaldusid nakkuse järel eksponentsiaalselt paljunema. 
Ühe eksperimentaalse katsena on HIV positiivsetelt võetud verd mis neile pärast CCR5-ZFN lisamist tagasi vereringesse süstiti.
Ühel juhul oli HIV positiivsel patsiendil leukeemia ja talle siirdati luuüdi ccr5Δ32 homosügootselt isikult. Patsiendil püsis HIV tase tuvastamiseks liiga madalana üle 3 aasta pärast siirdamist. See siirdamisuuring avaldati 2009. aastal kui siirdamisest oli 20 kuud möödunud.  
Autorid nimetasid seda üdi siirdamist esimeseks "HIV'i raviks" kuid püsib on risk, et immuunsüsteem hakkab doonorrakkudele vastu või sellised homosügootsed sobivad doonorid on liiga haruldased kõigi HIV positiivsete jaoks. Ühe potentsiaalse lahendusena saaks kasutada ZFN süstimist nakatunu üdisse, et tema valgeliblesid tootvad tüvirakud ei suudaks HIV'i jaoks vajalikke retseptoreid toota.


1 comment:

  1. Ma olen 15 aastat vana. Ma sündisin HIV-iga, kelle ema suri HIV-nakkuse tõttu. Ja mul on kahju, miks ma kunagi dr. Ituaga poleks suutnud minu ema minu eest ravida, sest üksikemana oli minu ema jaoks väga raske kohtuda dr itua tervendavate sõnadega HIV / AIDSi herpese, Parkinsoni, Copdi, epilepsia, vöötohatise, külma valu, viljatuse, kroonilise väsimuse sündroomi, fibromüalgia, diabeedi Hepatiit kohta võrdselt Vähk, mis olin nii põnevil, kuid hirmutasin samal ajal, sest Ma ei kohanud sellist artiklit online, siis võtsin ühendust dr. Ituaga e-posti aadressil drituaherbalcenter@gmail.com. Samuti vestlesin temaga selle kohta, mis on +2348149277967 ta ütleb mulle, kuidas see toimib. Kiiresti Colorado postkontor Ma saan oma ravimtaimi 4/5 tööpäeva jooksul, kui ta andis mulle gildijooned, mida ma järgida, ja siin elan taas tervena, et kujutada ette, kuidas kasutada jumala oma teoseid kõikides artiklites Internetis, et levitada jumal töö või Dr Itua Herbal Medicine, ta on suur mees.

    ReplyDelete